Skip to content
Menu
Camps de cotó 02/06/2024

1ª Hora: Count Basie 1946-1947

El contracte de Basie amb Columbia estava a punt d’acabar, i el seu amic John Hammond va intentar convèncer-lo perquè es llancés a fer una entrevista amb l’ambiciosa etiqueta Majestic per a la qual Hammond treballava. No obstant això, per una estranya raó, Basie va signar un contracte de tres anys amb RCA Victor, i aquest període compres entre 1946-1947 serà el que escoltarem avui del gran Count basie. Com tota la part superior líders de les bandes del moment, al comte Basie li encantava comptar amb diverses composicions innovadores com “Stay On lt” de Dameron o “Futile Frustratlon” de Mundy. Però, per raons comercials, també va consentir enregistrar diversos materials dirigits a un públic més gran. Aquesta seleccio que avui us he preparat dels enregistraments d’aquest periode de Count Basie i la seva Orquestra presentats en ordre cronològic s’obre amb una sessió fascinant: mentre que el “Hob Nail Boogie” de Buster Harding s’esclata en terrenys ja provats, el “Mutton Leg” de Harry Edison és l’últim aparador d’Illinois assolit dins de les files de Basie. Després de protagonitzar el JATP de Norrnan Granz, acquet volaria amb el seu propi combo sensacional, arrabassant a alguns músics de Basie, J. J.Johnson, John Newman i Shadow Wilson. “Stay On lt” es va considerar massa radical per a la seva publicació fins que Dizzy Gillespie va gravar el mateix tema més d’un any després, i va demostrar que es podia vendre. Les dues següents sessions van produir moments excel·lents, Ann Moore i Jimmy Rushing van contribuir amb bones veus cinc versions de la melodia. Jimmy Mundy i apareixer amb dues llistes destacades: “One O’Clock Boogie” (amb probablement Eli Robinson i Sweets Edison) i “Futile Frustration” (enfrontant el suau trombó de George Matthews a complexes figures rítmiques de clarinets i llautó). Un recordatori oportú que Basie no tenia res a témer per la dura competència d’Ellington i al qual es va enfrontar sense cap problema.

2ª Hora: Chet Baker Juliol de 1954 live in Santa Cruz and Tiffany 1954

El contingut de la nostra segona part consta i es divideix de manera uniforme entre un conjunt curt de cinc cançons de l’Auditori Cívic de Santa Cruz el juliol de 1954 i els primers 25 minuts d’una actuació d’agost de 1954 al famós Tiffany Club de Los Angeles Al costat de Baker s’uneixen Russ Freeman (piano), Carson Smith (baix) i Bob Neel (bateria). La seva rica i aparentment incidental interacció representa l’estil clarament despreocupat associat al subgènere fresc del jazz bebop de la costa oest. El conjunt de l’Auditori Cívic sona notable per a una cinta de rodet oberta semiprofessional. Entre els aspectes més destacats d’aquest primer miniset es troben les bases seminals exhibides per Baker a “Billie’s Bounce” i una lectura espectacular del frenètic “Carson City Stage” de Carson Smith. Els solos de Baker són especialment rellevants, si no és per cap altra raó que l’absolut i sense restriccions rendint-se a un captivador discurs amb què teixeix la melodia principal entre les aportacions saboroses i ben col·locades de Freeman i Smith. Un solo de baix on comença un intens “No Ties” i quellança també l’oient cap a les quatre seleccions del Tiffany Club. Tot i que reduïts, aquests enregistraments es caracteritzen per l’energia i la vibració inconfusibles de Baker i companyia en el seu punt àlgid. La execució de “Deep Purple” presenta interaccions suaus darrere del ritme i contra-melodies que van entrant i sortint de solos de Baker i Smith. A diferència del programa de Santa Cruz, aquestes cintes es van publicar a la tardor de 1955. Per raons que, en el millor dels casos, es mantenen opaques, les cintes es van deixar en llibertat fins a la publicació completa del 1986 de Mosaic Records

BUSCAR PER DIA

juny 2024
Dl Dt Dc Dj Dv Ds Dg
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

BUSCAR PER MES

Arxius